What are school tools?

They are the objects we use in our classrooms and houses to help us learn!

Revise important vocabulary here:

Esta página incluye contenido multimedia que requiere aceptar todas las cookies. Pulse aquí para abrir la configuración de cookies.

Now, revise sentences using classroom objects.

Esta página incluye contenido multimedia que requiere aceptar todas las cookies. Pulse aquí para abrir la configuración de cookies.

 

Now practice:

 

Write a comment and let us know when you’ve played the game!

 

So many ways to use «like»

Hi Year 4-

So we’ve spent this week revising THREE ways to use like in English.

Here is a quick reminder of the different uses, and the song clips we listened to, but here I have given you the FULL, COMPLETE version of the songs, instead of just the clips.

The first use is simple: TO LIKE

Esta página incluye contenido multimedia que requiere aceptar todas las cookies. Pulse aquí para abrir la configuración de cookies.

What do YOU like?  

I like cake, eating pizza, and my best friend.

 I like going running and playing outside!

 

Then we studied: TO BE LIKE

Esta página incluye contenido multimedia que requiere aceptar todas las cookies. Pulse aquí para abrir la configuración de cookies.

Who do you want to be like?  What do you want to be like?

Do you want to be intelligent, generous, hard-working, sweet, funny, friendly?

OR

Do you want to be sad, mean, and negative?

And finally, we  talked about: TO LOOK LIKE

To remember that adjectives come before nouns, we listened to a clip of «Brown-Eyed Girl.»  Here is the COMPLETE song.

Remember: in English we say and write «adjective noun.»  And sometimes we LIST ADJECTIVES:  «adjective, adjective, adjective noun.»  

Listen and remember:

Esta página incluye contenido multimedia que requiere aceptar todas las cookies. Pulse aquí para abrir la configuración de cookies.

 

What do YOU look like?

Are you tall, dark and handsome?

Have you got glasses and long, curly hair?

SPECIAL CHALLENGE SONG!!  ON PAPER, WRITE  AND SAY «WHAT SHE IS LIKE.»  NAME TEN ADJECTIVES THAT  THE SINGER USES IN THE SONG AND SAY WHAT THEY MEAN! (DON’T FORGET TO GIVE US THIS PAPER WITH YOUR NAME!)

Esta página incluye contenido multimedia que requiere aceptar todas las cookies. Pulse aquí para abrir la configuración de cookies.

 

 

I am not you!

Practice the negative of TO BE!

Esta página incluye contenido multimedia que requiere aceptar todas las cookies. Pulse aquí para abrir la configuración de cookies.

Practice these exercises.

Watch this video to read questions using to be.  Say the questions!

Esta página incluye contenido multimedia que requiere aceptar todas las cookies. Pulse aquí para abrir la configuración de cookies.

Now practice questions!

Let’s go shopping….

Who doesn’t like shopping?  What do you like shopping for:  video games, candy, clothes, books, sports equipment?

Practice talking about types of shops of shops.

Watch the videos and then do the exercise.

Esta página incluye contenido multimedia que requiere aceptar todas las cookies. Pulse aquí para abrir la configuración de cookies.

Esta página incluye contenido multimedia que requiere aceptar todas las cookies. Pulse aquí para abrir la configuración de cookies.

 

Esta página incluye contenido multimedia que requiere aceptar todas las cookies. Pulse aquí para abrir la configuración de cookies.

Click the picture to practice.

Resultado de imagen de image shopping mall

 

Now, practice comparing your favorite shops.  Watch the videos to revise what you need to know about making comparatives and superlatives.

Esta página incluye contenido multimedia que requiere aceptar todas las cookies. Pulse aquí para abrir la configuración de cookies.

Esta página incluye contenido multimedia que requiere aceptar todas las cookies. Pulse aquí para abrir la configuración de cookies.

Now practice what you have learned.

Resultado de imagen de image big bigger biggest

 

Leave us a comment and let us know you’ve done the exercises.

× Utilizamos cookies propias y de terceros para mostrar vídeos y diapositivas, obtener estadísticas y ofrecerle publicidad personalizada. Puede aceptar todas las cookies pulsando "Aceptar". También puede rechazar todas o algunas de ellas pulsando configurar cookies. Más información en nuestra política de cookies.