Don´t miss this funny activity to learn about the different body parts.
No os perdáis esta divertida actividad para aprender el vocabulario sobre las partes del cuerpo.
Teddies, balls, cars and dolls and let´s play! With the teddies we hug them or tell them to «sit there». With the balls we throw and catch. With the cars they go very slowly and very quickly and we feed the dolls and put them to sleep.
Ositos, pelotas, coches y muñecas y ¡a jugar! A los ositos los abrazamos o les decimos «siéntate ahû. Las pelotas las lanzamos y las cogemos. Los coches pueden ir muy despacio o muy rápido y a las muñecas les damos de comer y las ponemos a dormir.
http://youtu.be/1xBrSzaV34w
This is a nursery rhyme about trains that we sing in the Red Class, as part of our unit on transports.
Esta es una canción sobre trenes que cantamos en la Clase Roja, como parte de nuestra unidad sobre transportes.
Now that we´ve learnt about the different body parts, we are learning words related with health and body aches: headache, earache, tummy ache, toothache, sore throat. We work on the dialogue: «What´s the matter? I have a tummyache.» They love talking about their own bodies and sharing information about all those little aches that bother them at 9:00 a.m.
Ahora que ya hemos aprendido las diferentes partes del cuerpo, estamos aprendiendo palabras relacionadas con la salud y con pequeños dolores: dolor de oÃdo, dolor de barriga, dolor de dientes, dolor de garganta. Trabajamos en el diálogo: «¿Qué te pasa? Me duele la barriga.» Les encanta hablar de sus cuerpos y compartir esos pequeños malestares que les suelen aquejar a las 9:00 de la mañana.
Children in the Orange class have each made a paper ball out of screwed up newspaper. With great delight we went out to the patio to play throw and catch with our homemade balls.
Los niños y niñas en la clase naranja han hecho una pelota de papel usando papel de periódico. Salimos al patio encantados para jugar  a tirar y coger con nuestras pelotas caseras.