WILD ANIMALS IN THE PLAYGROUND

On Monday the children in the  Red class put on their mask and tucked in their tail and went out to the  playground to  act out their wild animal. They followed the instructions below:

  1. Go to sleep.
  2. Wake up.
  3. Look for food .
  4. Play.

But on Friday, the group who were due to go outside and act out their animal, came dressed in all their finaries, and really it wasn´t the best moment to go out and do the activity. So we changed the class to talk about the colours of their clothes and did a quiet inside animal activity. Below is a photo of my Friday group.

El lunes los niños y las niñas de la clase roja pusieron su mascara y metieron su cola y salieron al patio para actuar sus animales salvajes . Ellos siguieron las siguientes instrucciones:
  1. A dormir.
  2. A despertar.
  3. A buscar comida.
  4. A jugar.
Pero el viernes, el grupo al que le tocaba salir fuera y actuar su animal, venían vestidos en sus trajes, y no fue el mejor momento para hacer la actividad. Por eso, cambiamos la clase y fijamos en los trajes de los niños y los colores e hicimos una actividad tranquila  sobre animales. Arriba hay una foto del grupo del viernes.

FARM ANIMAL MODELS

We are making farm animals in the Green Class. The children have chosen a template of one of the following animals – cat, horse, dog, cow- and are busily cutting and colouring. Below is a photo of a finished model.

Estamos haciendo modelos de animales de granja en la clase verde. Los niños y niñas han elegido una plantilla – un gato, un caballo, un perro, una vaca- y están ocupados recortando y coloreandolo. Arriba hay un modelo terminado.

BABY NEWS

As you probably know, Almudena has had her baby now and is at home busy with feeding and nurturing the little being.
  Meanwhile, back at Alqueria, we have resumed our English classes after the week of the book.

Como probablemente sepáis, Almudena ha tenido su bebé y ahora ésta en casa ocupada dando de comer y  cuidando el pequeña ser.
   Mientras tanto, en Alquería, hemos resumidos las clases de inglés después de la semana del libro.

ANIMALS AND THEIR HABITATS

In Year 1 we are revising the names of different  animals and related each animal to their habitat. We are getting ready to say where each animal lives in English.

  • It lives in the jungle.
  • It lives in the desert.
  • It lives in the forest.
  • It lives on the Savanna.
  • It lives on the farm.
  • It lives in the sea.
  • It lives in the river.

forest-picture-books

En la clase de 1º revisamos los nombres de los animales y relacionamos cada animal a su entorno. Nos estamos preparando para poder hablar de dónde vive cada animal en inglés.

BUG HUNTING

The Three Questions

We´ve been out bug hunting this week which was fun and the perfect situation for putting into a real context all the language we´ve been learning. The children in Year 2 did a good job of sharing  their information in English.
 To celebrate the week of the book, the children listened to a story «The Three Questions» based on a short story by Tolstoy, read by Manolo and Lindley in English and French.

Esta semana hemos salido fuera para buscar bichos por lo cual lo pasamos muy bien y fué la situación perfecta para poner en un contexto real el lenguaje que estamos aprendiendo. Los niños y niñas de 2º hicieron un buen trabajo en compartir su información en inglés.
    Para celebrar la semana del libro, los niños y niñas escucharon el cuento «Las Tres Preguntas» basado en un cuento corto de Tolstoy, leído por Manolo y Lindley en inglés y francés.

× Utilizamos cookies propias y de terceros para mostrar vídeos y diapositivas, obtener estadísticas y ofrecerle publicidad personalizada. Puede aceptar todas las cookies pulsando "Aceptar". También puede rechazar todas o algunas de ellas pulsando configurar cookies. Más información en nuestra política de cookies.