THE HOUSE

The children in Year 2 have been learning about the house and the different rooms in it: the bedroom, the bathroom, the living room, the kitchen and the dining room. They have played vocabulary games with flashcards and the Smart screen, they have learnt a new song and the have folded paper to make houses. We are also learning vocabulary related to furniture.

Los niños de 2º han estado aprendiendo sobre la casa y las diferentes habitaciones: el dormitorio, el cuarto de baño, el salón, la cocina y el comedor. Han jugado con el vocabulario mediante tarjetas y la pizarra interactiva, han aprendido una nueva canción y han hecho casas de papel plegado. También estamos aprendiendo vocabulario relacionado con los muebles de la casa.

CLASSROOM LANGUAGE

In Year 1 we have been working on language used in the classroom, including the materials most commonly used. We have learnt a song all about classroom objects and use the language in our daily routines. We are encouraging the children to talk using sentences in English. For example, in the Green Class they said: «Pencil, please», in Year one they use «Can I have a pencil, please?».

Esta página incluye contenido multimedia que requiere aceptar todas las cookies. Pulse aquí para abrir la configuración de cookies.

 

En Primero hemos estado trabajando en el lenguaje que utilizamos en la clase, incluyendo los materiales más comúnmente utilizados. Hemos aprendido una canción sobre el material escolar y utilizamos esas palabras en la rutina diaria. Animamos a los niños a hablar utilizando oracines completas. Por ejemplo, en la Clase Verde decían:»Lápiz, por favor.» y en primero utilizan «¿Me puedes dar un lápiz, por favor?»

TOMMY THUMB

This is a class favourite in the Orange Class. We learn how to say: «Hello. How are you?» and «I´m fine, thank you.» singing the song «Tommy Thumb»

Esta página incluye contenido multimedia que requiere aceptar todas las cookies. Pulse aquí para abrir la configuración de cookies.
Esta canción es una de las favoritas en la Clase Naranja. Los niños aprenden a saludar en inglés con «Tommy Thumb».

THE FRIDGE

Here´s the chant that we´re learning in the Red Class:
«Apple in the fridge, apple in the fridge,
eat it up, eat it up,
apple in the fridge».
«Banana in the fridge, banana in the fridge,
eat it up, eat it up,
banana in the fridge»
«Chocolate in the fridge, chocolate in the fridge,
eat it up, eat it up,
chocolate in the fridge»
«Ice cream in the fridge, ice cream in the fridge,
eat it up, eat it up,
ice cream in the fridge»
«Fish in the fridge, fish in the fridge,
eat it up, eat it up,
fish in the fridge»
Ésta es la rima que estamos aprendiendo en la Clase Roja.

DANCING WITH BEAN BAGS AND TALKING ABOUT DINOSOURS

We´ve been learning about the parts of the body through the bean bag song. We sing and dance, carrying the bean bag on our head, our shoulder, our foot, our leg, our back and our arm. It´s lots of fun when we try to sing and dance at the same time!

bean bags

Estamos aprendiendo sobre las partes del cuerpo con la nueva canción de la «bean bag». Cantamos y bailamos a la vez, colocando la beanbag en las diferentes partes del cuerpo. Es muy divertido cuando intentamos cantar y bailar a la vez.

We´ve also read a story about dinosours that talks pretty much about ourselves … «How do dinosaurs go to school?» by Jane Yolen and Mark Teague. We used it to introduce classroom expectations and to choose names for our English teams: Velociraptors and Brontosaurus.

dinosaurschool

También hemos leído una historia sobre dinosaurios que nos representa bastante … «¿Cómo van los dinosaurios a la escuela?» de Jane Yolen y Mark Teague. La hemos utilizado para introducir las normas de clase y para encontrar nombre a nuestros equipos de inglés: los velociraptors y los brontosaurios.

× Utilizamos cookies propias y de terceros para mostrar vídeos y diapositivas, obtener estadísticas y ofrecerle publicidad personalizada. Puede aceptar todas las cookies pulsando "Aceptar". También puede rechazar todas o algunas de ellas pulsando configurar cookies. Más información en nuestra política de cookies.