Children in Year 1 have made «Weather Wheels» that they use to play guessing games and talk about the weather.

Los niños de primero han fabricado unas «ruletas del tiempo» que sirven para jugar a adivinar y para hablar sobre el tiempo.
We performed our little shadow puppet show. The «snakes» performed for the «monkeys» and viceversa. We’ve had lots of fun and we hope to work on more puppet shows during the year.

Por fin hemos podido representar la obra de teatro de sombras. El grupo de los «snakes» actuó para los «monkeys» y viceversa. Lo hemos pasado muy bien y esperamos hacer más obras de teatro durante el curso.
Children in Year 2 are using Venn diagrams to talk about the food they like and the food they don’t like. Their conversations go like this:
Do you like …?
Yes I do. Do you like…?
Yes I do …
We both like …

Los niños u niñas de segundo están usando los diagramas de Venn para hablar sobre comida y comparar los gustos de cada uno.
We continue to work in our Unit on «Fantastic Creatures». We are practicing our dialogue and will perform our shadow puppets show very soon.
Seguimos trabajando en nuestra unidad sobre las criaturas fantásticas. Estamos practicando nuestro diálogo y representaremos nuestro espectáculo de teatro de sombras muy pronto.
We´re still working on our exciting unit «Goldilocks and the Three Bears». This week we´ve worked specifically on the new words: bowls, chairs and beds. We are combining them with the adjectives: «very big», «medium-sized» and «tiny little». We will also introduce the structure «just right» next week.
Seguimos trabajando en nuestra unidad sobre «Ricitos de Oro y los Tres Osos». Esta semana estamos trabajando especÃficamente las nuevas palabras: tazón, silla y cama. Las estamos empezando a combinar con los adjetivos sobre los tamaños. También introduciremos la estructura «just right» la próxima semana.